Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010

Αφιέρωμα στην 126 ΣΜ

126 Σμηναρχία Μάχης

Θέση

Η 126 ΣΜ βρίσκεται στη μέση της Βόρειας ακτής της Κρήτης. Απέχει πέντε (5) χιλιόμετρα από την πόλη του Ηρακλείου και δυτικά εφάπτεται της Νέας Αλικαρνασσού.

Οργάνωση

H Μονάδα από το Μάρτιο του 1987 λειτουργεί με την τυπική οργάνωση Σμηναρχίας Μάχης.
Στη δύναμη της 126 ΣΜ ανήκει η:
11 ΜΚΒ (Μοίρα Κατευθυνομένων Βλημάτων)

Αποστολή

Αποστολή της Μονάδας είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διαθέτει ή μετασταθμεύουν σ' αυτή για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.

Ιστορικό

Το Αεροδρόμιο Ηρακλείου ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1946 ως Αεροπορική Βάση με μεταφορά αντίστοιχων δραστηριοτήτων από το Αεροδρόμιο Μάλεμε. Από το 1949 ίσχυσε νέα οργάνωση για τη Α.Β.Η και μετονομάστηκε σε Αεροπορικό Απόσπασμα, υπαγόμενο από τον Απρίλιο του 1950, στην Αεροπορική Βάση Φαλήρου. Με το Διάταγμα της 24ης Φεβρουάριου 1951 αναβαθμίζεται σε ανεξάρτητη Α.Β.Η υπό το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Στις 20 Αυγούστου του 1953 η Α.Β.Η. ονομάζεται 126 Σμηναρχία Αεροπορικής Βάσης (ΣΑΒ) υπό τον έλεγχο του τότε Αρχηγείου Αεροπορικού Υλικού.

Τα wallpaper του μήνα Μαΐου 2010






haf.gr

Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

Αφιέρωμα στην 117 ΠΜ



117 Πτέρυγα Μάχης
Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Αποστολή της Μονάδας είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων πού διατίθενται ή μετασταθμεύουν σε αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα Σχέδια.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Πτέρυγας Μάχης.
Στη δύναμη της 117 ΠΜ ανήκουν οι ακόλουθες Πολεμικές Μοίρες:
338 Μοίρα Δίωξης / Βομβαρδισμού
339 Μοίρα Παντός Καιρού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1955To 1955 άρχισαν τα πρώτα έργα υποδομής της Μονάδας, στην περιοχή της Ανδραβίδας.
1960Τον Ιούνιο του 1960 συγκροτήθηκε το Αεροπορικό Απόσπασμα Κυλλήνης - Ανδραβίδας.
1961Το Μάρτιο του 1961 με υπουργική απόφαση συγκροτήθηκε ως 117 Σμηναρχία Μάχης με ταυτόχρονη κατάργηση του Αεροπορικού Αποσπάσματος και υποδέχθηκε την 339 Μ με Αεροσκάφη F-84F η οποία εντάχθηκε στη Σμηναρχία προερχόμενη από την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.
1969Το Μάιο του

Αφιέρωμα στην 339 ΜΠΚ

339 Μοίρα Παντός Καιρού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 339 Μοίρα Παντός Καιρού συγκροτήθηκε στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας στις 7 Ιουλίου του 1952, με την ονομασία 339 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού και εξοπλίστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη του τύπου F-84G.
Τον Αύγουστο του 1959 η μοίρα παραλαμβάνειτα νέα F-84F, μετασταθμέυοντας παράλληλα στο αεροδρόμιο της Λάρισας.
Τον Απρίλιο του 1960 μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου στην 111 ΠΜ. Τον Μάρτιο του 1971 μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στην 117 Πτέρυγα Μάχης όπου και εδρεύει μέχρι σήμερα.
Το 1973 μεταστάθμευσε προσωρινά στο αεροδρόμιο του Αράξου στην 116 ΠΜ ώστε να πραγματοποιηθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής στην Ανδραβίδα, που περίμενε την άφιξη των F-4E Phantom II.
Με την ολοκλήρωση των νέων έργων στην 117 ΠΜ, επιστρέφει και εντάσει στην δύναμή της τα νέα αεροσκάφη, αλλάζοντας παράλληλα και την ονομασία της απο 339 ΜΔ/Β σε 339 Μοίρα Αναχαιτίσεως Παντός Καιρού(ΜΑΠΚ).
Τον Σεπτέμβριο του 1978, αναλαμβάνει ως κύρια αποστολή τη διενέργεια επιθετικών αποστολών Δ/Β και ως δευτερεύουσα την Αναχαίτιση. Τον Φεβρουάριο του 1982 αναλαμβάνει κύριο ρόλο την Αναχαίτιση και δευτερεύοντα την Δίωξη - Βομβαρδισμό.

haf.gr

Αφιέρωμα στην 338 ΜΔΒ

338 Μοίρα Δίωξης - Βομβαρδισμού

Έμβλημα

Στην ίδρυση της η Μοίρα είχε σαν έμβλημα τον Flat Foot καθώς και το αντίστοιχο χαρακτηριστικό κλήσης
Στη συνέχεια και συγκεκριμένα στα τέλη του 1960 το σήμα άλλαξε και στον θυρεό απεικονίζεται ο θεός του πολέμου Άρης, σύμβολο δύναμης και επιθετικότητας, κρατώντας το δόρυ του. 
Το έμβλημα της Μοίρας πήρε τη σημερινή του μορφή το 1974. Ο θεός Άρης «εκσυγχρονίστηκε» καθώς αντί για δόρυ κρατάει μια βόμβα 2000 Λιβρών. Στο φόντο εμφανίζεται η διεθνής Μασκότ των F-4 Phantom, o Spooky,  καθώς η Μοίρα επιχειρεί με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών πάνω από 35 χρόνια. Τέλος, στον θυρεό  υπάρχει η επιγραφή «Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ», δηλαδή περιώνυμη

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον Ελληνικό Στρατό και το Πεζικό μας, που μας εμπνέουν να διατηρούμε ακόμη ελπίδα !

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον Ελληνικό Στρατό και το Πεζικό μας,
που με την καθημερινή τους θυσία μας εμπνέουν
να διατηρούμε ακόμη ελπίδα !
Χρόνια πολλά σ΄αυτούς που παρελαύνουν με ψηλά το κεφάλι
στα ελληνικά χώματα.
Χρόνια πολλά σ΄ αυτούς, που προσπαθούν να τους πληγώσουν οι άγευστοι ελληνικής ανδρείας στα "τηλε-παράθυρά" τους, αλλά δεν πληγώνονται.
Χρόνια πολλά σ΄ αυτούς πού προτιμούν την λάσπη του στίβου μάχης
παρά της διπλωματίας...
Ο Άγιος Γεώργιος να σας σκεπάζει με τη χάρη του !
 ellinikoistologio.blogspot.com

Αφιέρωμα στην 116 ΠΜ

116 Πτέρυγα Μάχης
Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ' αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή Αεροπορικών Επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί, και σύμφωνα με τα ισχύοντα Σχέδια.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Πτέρυγας Μάχης.
Στη δύναμη της 116 ΠΜ ανήκουν οι ακόλουθες Πολεμικές Μοίρες:
335 Μοίρα Βομβαρδισμού
336 Μοίρα Βομβαρδισμού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1936Πρώτη χρήση του αεροδρομίου Αράξου.
1941 Στις αρχές Απριλίου του 1941 ο διάδρομος ήταν έτοιμος να υποδεχτεί αεροσκάφη. Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκε στον Άραξο η πρώτη βάση RADAR στην Ελλάδα.
1958Το έτος 1958, ελήφθη απόφαση να μετατραπεί το αεροδρομίο σε σύγχρονο, που θα εξυπηρετούσε αεριωθούμενα αεροσκάφη.
1962Την 1η Απριλίου 1962, στο αεροδρομίο Αράξου συγκροτήθηκε η 116 Σμηναρχία Μάχης, με πρώτο Διοικητή τον Αντισμήναρχο (Ι) Λάιτμερ, με αεροσκάφη F-84F της 336 Μοίρας Διώξεως Βομβαρδισμού.
1964Τα F-84F της 336 Μοίρας Διώξεως Βομβαρδισμού αντικαταστάθηκαν από αεροσκάφη F-104G.
1969Την 15η Μαίου 1969, η 116 Σμηναρχία Μάχης μετονομάσθη σε 116 Πτέρυγα Μάχης.
1977Τον Ιούνιο του 1977 μεταστάθμευσε στην 116 ΠΜ και η 335 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού, προερχόμενη από την 114 ΠΜ με αεροσκάφη F-104G.
1992Το 1992 άρχισε η αντικατάσταση των F-104G με αεροσκάφη A-7E.
1993 ως 1995Την 31η Μαρτίου 1993, ολοκληρώθηκε η απόσυρση όλων των F-104G, ενώ μέχρι 19 Σεπτεμβρίου 1994 είχε ολοκληρωθεί η παραλαβή των αεροσκαφών Α-7Ε. Η επιχειρησιακή αξιοποίηση της 335 Μ με αεροσκάφη Α-7Ε ολοκληρώθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 1993 ενώ της 336 Μ στις 16 Ιουνίου 1995.
1996Το Νοέμβριο του 1996, ιδρύθηκε το ΣΜΕΤ αεροσκαφών Α-7Ε, το οποίο άρχισε τη λειτουργία του το Μάρτιο του 1997.

haf.gr 

Αφιέρωμα στην 336 ΜΒ

336 Μοίρα Βομβαρδισμού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 336 Μοίρα συγκροτήθηκε για πρώτη φορά στις 25 Φεβρουαρίου του 1943 στην Άλμαζα της Αφρικής. Το αρχικό της όνομα ήταν 336 "Βασιλική Ελληνική Μοίρα Διώξεως"  η οποία υπαγόταν διοικητικά στην 219 Πτέρυγα Μάχης της RAF και ήταν επανδρωμένη με  26 πιλότους και 21 αεροσκάφη  Hurricane IIC.
Από το 1943 και πιο συγκεκριμένα στις 11 Απριλίου, η Μοίρα τέθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία εκτελώντας αποστολές αναχαίτισης εχθρικών αεροσκαφών, περιπολιών προστασίας νηοπομπών,  επιθετικές περιπολίες και επιθέσεις εναντίον επίγειων στόχων στην Κρήτη.
Τον Ιανουάριο του 1944 η Μοίρα μετασταθμεύει σε αεροδρόμιο της Λιβύης όπου και παραμένει ως τον Μάρτιο του 1944 που επιστρέφει στην Αίγυπτο για να υποδεχτεί τον Ιούνιο του 1944 τα Α/Φ Spitfire V  με τα οποία μετακινείται στην Ιταλία από όπου πραγματοποιεί αποστολές εναντίων στόχων στην Αλβανία, στην Γιουγκοσλαβία και στην κατεχόμενη Ελλάδα.
Το Νοέμβριο του 1944 επιστρέφει στην Ελλάδα. Από το αεροδρόμιο του Χασανίου συνεχίζει τις αποστολές της εναντίον των γερμανικών δυνάμεων που βρίσκονταν στην Κρήτη, στην Μήλο και στα Δωδεκάνησα.
Ο απολογισμός της 336 Μοίρας κατά τον Β΄ΠΠ ήταν πολύ μεγάλος με την  πραγματοποίηση 3250 αποστολών (ημέρα και νύκτα), 12427 ωρών πτήσεις  και με  απώλειες που ανέρχονται σε 12 νεκρούς πιλότους και τρεις αιχμαλώτους.
Το Μάιο του 1945 μετασταθμεύει στο αεροδρόμιο του Σέδες και παίρνει μέρος στις επιχειρήσεις της περιόδου 1946-1949. Το Φεβρουάριο του 1949 μετασταθμεύει στην Λάρισα και εντάσσεται στην δύναμη της 110 ΠΜ και τον Αύγουστο εφοδιάζεται με τα αμερικάνικα βομβαρδιστικά κάθετης εφόρμησης Helldiver αλλάζοντας και την αποστολή της σε 336 Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού.
Το Δεκέμβριο του 1953 έγινε η μεγάλη αλλαγή από τα ελικοφόρα στα Jet, όπου η Μοίρα εφοδιάζεται με αεροσκάφη F-84G ενώ παράλληλα μετατρέπεται σε 336Μ Δίωξης/Βομβαρδισμού και μετασταθμεύει στην Νέα Αγχίαλο.
Το 1958 αντικαθιστά τα F-84G με τα  F-84F και το Μάρτιο του 1959 μετασταθμεύει στην 110 ΠΜ και από εκεί, το Δεκέμβριο του 1962, στην 116 Σμηναρχία Μάχης όπου και μετονομάζεται σε 336 Μοίρα Κρούσεως.
Το 1964 η Μοίρα εκσυγχρονίζεται, με τα πλέον σύγχρονα για την εποχή εκείνη, αεροσκάφη  F 104G  και μετακινείται στην 114 ΠΜ, ενώ παράλληλα παραμένει ένας αριθμός προσωπικού και αεροσκαφών F-84F στην 116 ΣΜ. Από το Δεκέμβριο του 1966 μέχρι τις 31 Μαρτίου του 1993 η Μοίρα διατηρούσε τα F-104G, αεροσκάφη που έγραψαν την δική τους ιστορία.
Μετά την απόσυρση των αεροσκαφών F-104G το 1993, μετονομάζεται σε 336 Μοίρα Βομβαρδισμού και αρχίζει να παραλαμβάνει τα αεροσκάφη A-7E και τα TA-7C. Με τα αεροσκάφη αυτά λειτουργεί στην αρχή ως Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως των πιλότων των F-104G στα νέα αεροσκάφη Α-7Ε μέχρι την επιχειρησιακή αξιοποίησή της, που ολοκληρώνεται στις 16 Ιουνίου του 1995.
Η Μοίρα από το 2002 μέχρι και τις αρχές του 2007 επιχειρούσε με τα αεροσκάφη Α-7Η που παρέλαβε από την 115ΠΜ . Από το Μάρτιο του 2008, που έγινε η διακοπή λειτουργίας της 335Μ,  στα πλαίσια προετοιμασίας της για την υποδοχή των αεροσκαφών F-16 BLK 52+ ADV, η Μοίρα παρέλαβε όλο τον στόλο των αεροσκαφών Α-7Ε  κερδίζοντας τον τίτλο της μοναδικής Μοίρας στον κόσμο που διαθέτει πλέον αυτά τα αεροσκάφη.
Η Μοίρα από το 1993, με τα αεροσκάφη Α-7Ε και Α-7Η, έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό ασκήσεων, εθνικών και συμμαχικών, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

haf.gr

Αφιέρωμα στην 335 ΜΒ

335 Μοίρα Βομβαρδισμού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 335 Μοίρα "Τίγρης" είναι η παλαιότερη Μοίρα της ΠΑ, αφού συγκροτήθηκε όταν η Ελλάδα ήταν υπό κατοχή από τους Γερμανούς τον Οκτώβριο του 1941 στο αεροδρόμιο Ακίρ της Παλαιστίνης, δηλαδή λίγους μήνες μετά την ολοκληρωτική κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς.
Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας ήταν στελέχη της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας που είχαν σταλεί στο Ιράκ από το 1940 για να εκπαιδευτούν από τους Βρετανούς, καθώς και αρκετοί πιλότοι που κατέφυγαν στην περιοχή μετά την κατάληψη της Ελλάδας, για να συνεχίσουν τον αγώνα ως την απελευθέρωση της χώρας.
Η Μοίρα εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη Hurricane-IIB στην αρχή, και μετά με τα Hurricane-IIC και υπαγόταν στην 339 Πτέρυγα Μάχης της RAF. Με τα αεροσκάφη αυτά επιχειρεί έως τον Δεκέμβριο του 1943, οπότε και τα αντικαθιστά με τα σύγχρονα Spitfire VB και VC.
Η Μοίρα είχε, και μετά την παραλαβή των νέων αεροσκαφών, ως κύρια αποστολή την Δίωξη. Εκτελεί επιχειρήσεις στη Βόρεια Αφρική, στην Ιταλία, στη Γιουγκοσλαβία, στην Αλβανία και στην κατεχόμενη Ελλάδα, πιό συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Κατά την διάρκεια της παραμονής της στην Μέση Ανατολή, επιχειρώντας από πρόχειρα αεροδρόμια, συμμετείχε σε αποστολές προστασίας νηοπομπών. Τη ρουτίνα των αποστολών αυτών, διέκοψε ο επιτυχής βομβαρδισμός και πολυβολισμός από χαμηλό ύψος του Ιταλικού στρατηγείου της Λιβύης που πραγματοποιήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1942 (για να εορτασθεί και η επέτειος) μετά τις επίμονες αιτήσεις και τα έντονα διαβήματα των ελληνικών πληρωμάτων προς τους Βρετανούς.
Το Σεπτέμβριο του 1944 μεταστάθμευσε στην Ιταλία και από εκεί στην Ελλάδα περί τα τέλη του Οκτωβρίου στο αεροδρόμιο Χασανίου, το σημερινό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Ατύχημα σε Α-7Ε της 116 Πτέρυγας Μάχης

Ένα μονοθέσιο αεροσκάφος A-7E της 336 Μοίρας από την 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο υπέστη ατύχημα χθες το μεσημέρι όταν ένα πτηνό προσέκρουσε πάνω του.
Image
Αεροσκάφος Α-7Ε της ΠΑ


Συγκεκριμένα χθες και περί τις 12:00 το μεσημέρι, το αεροσκάφος, με τον σμηναγό Μάραντο Ιωάννη στα χειριστήρια, και ενώ πετούσε σε υψόμετρο 3.000 ποδών στην ευρύτερη περιοχή της Μεγαλόπολης χτυπήθηκε στο αλεξήνεμο από ένα πτηνό με αποτέλεσμα την θραύση του και τον τραυματισμό του χειριστή.

Το αριστερό τμήμα του αλεξήνεμου διαλύθηκε τελείως, αλλά ο χειριστής πέτυχε να διατηρήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους.

Στην συνέχεια κατευθύνθηκε στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα προκειμένου να προσπαθήσει να προσγειώσει το αεροσκάφος του, με το νούμερο δυο του σμηναγό K. Τοπαλίδη πάντα στο πλευρό του.

Πραγματικά αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια στον χειριστή του αεροσκάφους, αφού κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες πέτυχε να προσγειώσει το αεροσκάφος, ενώ θα μπορούσε να επιλέξει να το εγκαταλείψει.


defencenet.gr

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Τέλος στο πρόγραμμα του νέου εκπαιδευτικού της Π.Α. - "Κόβεται για να σωθεί το μαχητικό" λένε

Image«Κόκκινο» στο πρόγραμμα του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης (ΝΑΠΕΕ) προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ της Πολεμικής Αεροπορίας, άναψε σήμερα με ομιλία του σε ημερίδα της «Διεθνούς Διαφάνειας» ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος. Είναι η πρώτη σημαντική απώλεια στο «πόλεμο» των περικοπών που ξεκινά η κυβέρνηση στο χώρο των αμυντικών δαπανών και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία. "Λόγω των ειδικών οικονομικών συνθηκών" πηγές του ΥΠΕΘΑ διέρρεαν ότι "έπρεπε να γίνει για να σωθεί το Νέο Μαχητικό"!  Οπωσδήποτε εντυπωσιάζει ότι κόβεται ένα πρόγραμμα το οποίο «έπαιζε» μεταξύ τρίτου και πέμπτου σε όλους τους πίνακες προτεραιοτήτων της Π.Α. τα τελευταία δέκα χρόνια. Όσο για το αν είναι επιχειρησιακά ορθό κάτι τέτοιο, η θέση μας η δική μας, αλλά και της Π.Α. είναι ξεκάθαρη και σαφής: Σε καμία περίπτωση. Κα’αρχήν μιλάμε για 35-40 λιγότερα επιχειρησιακά αεροσκάφη σε αποστολές CAS, τις οποίες προορίζονται να εκτελέσουν τα εν λόγω εκπαιδευτικά.
Εκτός αυτού, άλλου είδους προκεχωρημένη –επιχειρησιακή εκπαίδευση απαιτεί ένας Ιταλός ή ένας Γάλλος ή Ισπανός χειριστής και άλλου είδους ένας Έλληνας πιλότος. Η απειλή, ο αντίπαλος είναι τελείως διαφορετικός. Βέβαια, όπως είπε και ένας αξιωματικός της Π.Α. στο defencenet.gr: «Προτιμώ να εκπαιδευτώ στο εξωτερικό και να έρθω στην Ελλάδα να με περιμένει ένα νέο μαχητικό παρά το αντίθετο».
Έλλειψη χρημάτων, στάση εμπορίου και επενδύσεων ασφαλείας, λοιπόν, και ας δούμε τι ακριβώς είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας  σήμερα για το θέμα:

Αναχαιτíσεις στο Αιγαίο

Αναχαιτίσεις, παραβιάσεις, και υπερπτήσεις μέσα από την συνέντευξη του διευθυντή της Διεύθυνσης Αεράμυνας (ΓΕΕΘΑ/ΔΑΕΡ) και επίσημη ενημέρωση του ΓΕΕΘΑ. Άρθρο του τελευταίου τεύχους του περιοδικού Δούρειος Ίππος σε μορφή .pdf.

(κλίκ στην εικόνα)







www.enkripto.com

Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

Aφιέρωμα στην 115 ΠΜ

115 Πτέρυγα Μάχης


Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Αποστολή της Μονάδος είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα Σχέδια.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Πτέρυγας Μάχης.
Στη δύναμη της 115 ΠΜ ανήκουν οι:
340 Μοίρα
343 Μοίρα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ 115 Π.Μ.
115 Π.Μ. Ακρωτήρι Σούδας
ΤΚ. 73100
Τηλ. 2821005001, 2821005051
Fax. 2821045970

haf.gr

Αφιέρωμα στην 343 ΜΑΗ

343 Μοίρα Α.Η.


Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας
Η 343 Μ είναι ανεξάρτητη επιχειρησιακή Μονάδα η οποία αποτελείται από 2 Σμήνη Μάχης με αεροσκάφη F-16 Blk 52+
Υπάγεται διοικητικά και επιχειρησιακά στην 115 ΠΜ και έχει έδρα το αεροδρόμιο της Σούδας

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 343 ΜΑΗ ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1955 στην αεροπορική βάσης της Ελευσίνας με αφη F-86E Sabre σε ρόλο αναχαίτισης ημέρας.
Τον Νοέμβριο του 1956 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην αεροπορική βάση της Τανάγρας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Μάιο του 1958. Στην συνέχεια μεταστάθμευσε στην Αεροπορική Βάση της Ν. Αγχιάλου.
Το 1961 τα αφη F-86E αντικαταστάθηκαν με τα αφη F-86D και ο ρόλος της Μοίρας άλλαξε σε 'Αναχαίτισης παντός καιρού'.
Το Μάρτιο του 1966 η Μοίρα εφοδιάστηκε με αφη F-5A/B Freedom Fighter και της ανατέθηκε σαν πρωτεύων ρόλος η 'Αναχαίτιση Ημέρας' και σαν δευτερεύων η 'Δίωξη Βομβαρδισμού'
Τον Ιούλιο του 1974 η Μοίρα επέστρεψε στην Αεροπορική Βάση της Μακεδονίας όπου και παρέμεινε μέχρι τον Ιούνιο του 1985 οπότε μεταστάθμευσε στην Αεροπορική βάση της Ν. Αγχιάλου.
Τον Ιούλιο του 1987 επέστρεψε στην 113 ΠΜ, όπου και παρέμεινε εώς τον Μαρτιο του 2001 που ανεστάλει η λειτουργία της.
Στις 21 Ιουλίου του 2003 η μοίρα επαναλειτουργησε στην 115 ΠΜ στη Σούδα με αφη F-16 b52+ C/D.


haf.gr

Αφιέρωμα στην 340 ΜΔΒ

340 Μοίρα ΔΒ


Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας
Η 340 Μ είναι ανεξάρτητη επιχειρησιακή Μονάδα η οποία αποτελείται από 2 Σμήνη Μάχης με αεροσκάφη F-16 Blk 52+
Υπάγεται διοικητικά και επιχειρησιακά στην 115 ΠΜ και έχει έδρα το αεροδρόμιο της Σούδας

Ιστορικό

Η 340 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού συγκροτήθηκε στις 18 Απριλίου 1953 στο αεροδρόμιο της 112 Πτέρυγας Μάχης, με αεροσκάφη F-84G.
Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η Μοίρα μετακινήθηκε στην 111 ΠΜ (Βόλος). Εκεί το Μάιο του 1958 τα αεροσκάφη της αντικαταστάθηκαν από τα F-84F.
Από την 111 ΠΜ η 340 ΜΔΒ μεταστάθμευσε στις 4-2-1960 στην 115 Σμηναρχία Μάχης.
Το ίδιο έτος η Μοίρα έλαβε μέρος με επιτυχία σε δύο μεγάλες ασκήσεις. Το Μάιο στην άσκηση “REGEX 1” και το Σεπτέμβριο στην άσκηση “FLASH BACK”. To επόμενο έτος και συγκεκριμένα στις 14-3-1961 μέχρι 16-3-1961 η Μοίρα πήρε μέρος με μεγάλη επιτυχία στην άσκηση “REGEX 61”.
Από 9-7-1962 μέχρι 14-7-1962 σμήνος απο 6 αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ με 7 χειριστές και 11 τεχνικούς μετακινήθηκε στο BALIKESIR της Τουρκίας για εκτέλεση άσκησης ανταλλαγής σμηνών μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας – Τουρκίας.
Στις 24-7-1962 σμήνος από 4 αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ εκτέλεσε εκπαιδευτική ναυτιλιακή πτήση με προσγείωση στο RIMINI της Ιταλίας.
Στο ίδιο έτος ακολούθησε αξιολόγηση της Μοίρας από το SIXATAF, οπού η Μοίρα σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις.
Η Μοίρα αυτή από την 1η Ιουνίου 1964 διαλύθηκε και παρέμεινε ως Εθνική Μοίρα.
Τον Ιούλιο του 1964, με Διαταγή του ΓΕΑ, η 340 ΜΔΒ μετονομάστηκε σε 338 ΜΔΒ και η 335 Μοίρα Κρούσεως, η οποία είχε μετακινηθεί στην 115 ΣΜ από την 114 ΠΜ μέσα στον Ιούνιο σε 340 ΜΚ.
Το 1965 η 340 ΜΚ σε αξιολόγηση του 28ου ΑΤΑ κατέλαβε την κατηγορία Α’ φέρνοντας πολύ υψηλές επιδόσεις στις βολές LARS και σε γνώσεις σε τεχνικά θέματα των χειριστών.
Τον Οκτώβριο του επόμενου έτους η 340 ΜΚ έγινε Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού με έδρα την

Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010

Τελική επιθεώρηση των S-300PMU1 - Φωτό του αναβαθμισμένου συστήματος

ImageΣτην Ελλάδα βρίσκεται από χθες ομάδα Ρώσων τεχνικών για να προχωρήσει σε γενική επιθεώρηση του αντιαεροπορικού συστήματος S-300PMU1 προκειμένου να αποφασιστεί ο χρόνος και ο τόπος της βολής επιχειρησιακής αποδοχής. Δώδεκα χρόνια μετά την άφιξή τους στην Κρήτη το σύστημα μέχρι πριν λίγες εβδομάδες ήταν (και εξακολουθεί να είναι) μη επιχειρησιακό, κυρίως λόγω της απροθυμίας της ελληνικής πλευράς να δεχθεί την μεταβίβαση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος από την Κύπρο στην οποία μέχρι πρόσφατα ανήκαν. Μέχρι και τον Ιούλιο του 2007 όταν η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ αποκάλυψε ότι το σύστημα δεν ήταν επιχειρησιακό το ΥΠΕΘΑ διαβεβαίωνε ότι οι S-300 ήταν σε επιχειρησιακή λειτουργία!
Εν πάση περιπτώσει όπως επίσης η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ έγραψε προ τριμήνου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος αποφάσισε αυτό το τεράστιο κεφάλαιο στην ελληνική αμυντική ισχύ να ενεργοποιηθεί μέσα στο 2010.
Στην Μόσχα συμφωνήθηκε η διαδικασία για την βολή αποδοχής και το αρχικό της Follow-on-Support/FOS, δηλαδή της σύμβαση υποστήριξης και απομένει να ξεκαθαριστεί αν θα προχωρήσουμε σε αναβάθμιση του συστήματος κάτι που είχε αποφασιστεί και από την προηγούμενη κυβέρνηση , αλλά Ρώσοι

Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

Kοινή Ελληνοισραηλινή άσκηση στα τέλη Μαίου

Κοινή αεροπορική άσκηση στην ελληνική- ηπειρωτική και νησιωτική- επικράτεια σχεδιάζουν Ελλάδα και Ισραήλ για το τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου, στο πλαίσιο της ετήσιας στρατιωτικής συνεργασίας τους.

Για την άσκηση- που περιλαμβάνει ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών αποστολών- πρόκειται να μετασταθμεύσουν σε αεροπορικές βάσεις μαχητικά αεροσκάφη (Σούδα) και ελικόπτερα (Ανδραβίδα).

Ο φετινός σχεδιασμός δεν περιλαμβάνει μακράς ακτίνας πτήσεις βομβαρδισμού με εναέριο ανεφοδιασμό, όπως η άσκηση «Ενδοξος Σπαρτιάτης» του 2008. Τότε η κατά κύματα άφιξη σμηνών ισραηλινών F15 και F-16 και ο εικονικός βομβαρδισμός στην

Παρασκευή, 9 Απριλίου 2010

Aφιέρωμα στην 114 ΠΜ



114 Πτέρυγα Μάχης
Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η διατήρηση σε υψηλό βαθμό της αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας, με κατάλληλη Οργάνωση, Εκπαίδευση του προσωπικού και Συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σε αυτήν για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική

Αφιέρωμα στην 342 ΜΠΚ

342 Μοίρα Παντός Καιρού

Ιστορικό

Η 342 Μοίρα ιδρύθηκε το 1955 ως Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας με αεροσκάφη F-86E.
Με το ρόλο αυτό και τα ίδια αεροσκάφη, λειτούργησε μέχρι το 1964 που έγινε αντικατάσταση αυτών με F-84F.
Από τη χρονολογία αυτή και μέχρι το 1969 η Μοίρα άλλαξε ρόλο και έγινε Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού.
Το 1969 εφοδιάστηκε με αεροσκάφη τύπου F-102 και ανέλαβε πάλι ρόλο Αναχαίτισης Παντός Καιρού.
Το 1975 η Μοίρα άρχισε να εφοδιάζεται με αεροσκάφη MIRAGE F-1C. Συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 1975 προσγειώθηκαν στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας το δύο πρώτα αεροσκάφη F-1C. Tον Μάιο του 1976 η Μοίρα είχε αξιοποιήσει όλα τα πληρώματα των αεροσκαφών και τους τεχνικούς, και ανέλαβε πλήρη επιχειρησιακό ρόλο.
Από το 1976, η Μοίρα πήρε μέρος σε όλες τις Εθνικές ασκήσεις καθώς και

Αφιέρωμα στην 332 ΜΠΚ

332 Μοίρα Παντός Καιρού

Ιστορικό

Η 332 Μοίρα Παντός Καιρού ιδρύθηκε στις 11 Αυγούστου 1989 και στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις που κατείχε η 334 Μοίρα η οποία είχε μετεγκατασταθεί στην 126 Σμηναρχία Μάχης. Αμέσως μετά την ίδρυσή της, η 332 ΜΠΚ άρχισε την εκπαίδευση των πιλότων της στο νέο μαχητικό αεροσκάφος τρίτης γενιάς. Η εκπαίδευση έγινε με αεροσκάφη που άνηκαν αρχικά στην 331 Μοίρα και συντηρούνταν απο τους τεχνικούς της.
Την 1 Νοεμβρίου η Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα 14 μαχητικά της αεροσκάφη (10 μονοθέσια και 4 διθέσια). Για ένα χρονικό διάστημα οι δύο Μοίρες των Mirage 2000 είχαν από 14 αεροσκάφη, ήδη όμως οι χειριστές και οι τεχνικοί της 332 Μοίρας είχαν εκπαιδευτεί. Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας ήταν έμπειροι πιλότοι που πετούσαν αεροσκάφη των τύπων Mirage F-1CG και F-4E Phantom II.
Στις 15 Ιουλίου του 1990 η εκπαίδευση ολοκληρώθηκε και έγινε ανακατανομή των πιλότων και των τεχνικών έτσι ώστε οι δύο Μοίρες να είναι στο ίδιο επίπεδο από πλευράς έμψυχου δυναμικού.
Το Νοέμβριο του 1990 αξιολογήθηκε με επιτυχία από το ΑΤΑ και απο τότε άρχισε την διενέργεια αποστολών αναχαίτισης και επιφυλακής πάνω από το Αιγαίο. Το εκπαιδευτικό έργο ανελάβε το ΣΜΕΤ Μirage-2000 το οποίο εξακολουθεί ως τις μέρες μας να εκπαιδεύει τους νέους πιλότους που θα επανδρώσουν τις δύο Μοίρες.
Μετά από συμφωνία με την κατασκευάστρια Dassault το 1991,

Αφιέρωμα στην 331 ΜΠΚ



331 Μοίρα Παντός Καιρού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 331 Μοίρα συγκροτήθηκε στις 18 Απριλίου του 1988 στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα, για να εντάξει τα νέα μαχητικά αεροσκάφη τρίτης γενιάς της ΠΑ, Μirage 2000 EG/BG.
Τα πρώτα αεροσκάφη (δύο μονοθέσια και δύο διθέσια) προσγειώνονται στην 114 ΠΜ στις 27 Αυγούστου του 1988. Τα αεροσκάφη αυτά εντάχθηκαν στην 331 και άρχισε η εκπαίδευση των πιλότων στα νέα μαχητικά αεροσκάφη. Οι πρώτοι πιλότοι που επάνδρωσαν αυτά τα αεροσκάφη ήταν πιλότοι με πολλές ώρες πτήσεως στα Mirage F-1CG αλλά και στα F-4E. Με την συγκρότηση της 332 Μοίρας την εκπαίδευση την αναλαμβάνει η τελευταία με αεροσκάφη της 331.
Με την προγραμματισμένη απόκτηση από την ΠΑ των νέων Mirage 2000-5 και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων, οι δυνατότητές τους θα

Φουσκωτά τανκ και αεροσκάφη

Με πολεμικά αεροσκάφη και άρματα μάχης από αέρα(;) κατεβαίνει ο ρωσικός στρατός στο πεδίο της μάχης. Προϊόντα της ρωσικής εταιρείας Rusbal, τα εν λόγω φουσκωτά ομοιώματα αεροπλάνων και τανκ μπορεί να μην είναι σε θέση να βλάψουν ούτε μύγα αλλά διαδραματίζουν ένα σημαντικότατο ρόλο στην παραπλάνηση του αντιπάλου.

Μοιάζουν τόσο πολύ με αληθινά («μιμούνται» ακόμη και την θερμότητα των πραγματικών) ώστε οι ανιχνευτές υπερύθρων και τα ραντάρ του εχθρού να μη μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά. Μάλιστα, είναι έτσι κατασκευασμένα ώστε να μην ξεφουσκώνουν αμέσως στα πρώτα πυρά που θα

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

Αφιέρωμα στην 111 ΠΜ

111 Πτέρυγα Μάχης
Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Αποστολή της Πτέρυγας είναι η άρτια εκπαίδευση του προσωπικού και η συντήρηση των μέσων, ώστε να διατηρεί υψηλό βαθμό ετοιμότητας και μαχητικής ικανότητας για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Πτέρυγας Μάχης.
Στη δύναμη της 111 ΠΜ ανήκουν οι ακόλουθες Πολεμικές Μοίρες*:





330 Μοίρα
341 Μοίρα
347 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1950Αρχίζει η

Αφιέρωμα στην 347 ΜΒ

347 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ιστορία της 347ΜΒ από 1977 ως 1992

Με την 8/14-1-1977 απόφαση του Α.Α.Σ./ Ολομέλειας «περί συγκροτήσεως 3ης Μοίρας με αεροσκάφη Α-7Η (Corsair)» και βάσει της Φ.505/300/Α85202/1-2-1997/ΑΑ/5 ΕΓ διαταγής, συγκροτήθηκε και οργανώθηκε στην 115 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Σούδα, αρχικά σαν πυρήνας, η 347ΜΒ (Μοίρα Βομβαρδισμού) με οριστική έδρα την 110ΠΜ στην Λάρισα.
Η Μοίρα σαν πυρήνας, από το Διοικητή της, τον Αξιωματικό Επιχειρήσεων (Α.Ε.), τον Αρχιμηχανικό και τον Αξιωματικό Τυποποίησης / Αξιολόγησης (Τ/Α), παρέμεινε στην 115ΠΜ για τέσσερις μήνες. Το προσωπικό της όμως ανά τακτά χρονικά διαστήματα επισκεπτόταν την 110ΠΜ για σκοπούς οργανώσεως και συντονισμού των έργων, που εκτελούνταν στη Μονάδα για την υποδοχή και εξυπηρέτηση της Μοίρας.
Στις 10 Ιουνίου 1977 μετά την πλήρη συγκρότηση της στην 115ΠΜ η 347ΜΒ μεταστάθμευσε στην 110ΠΜ με δύναμη 19 αεροσκαφών Α-7Η.
Η 347ΜΒ είναι ανεξάρτητη επιχειρησιακή Μονάδα αποτελούμενη από 5 επιτελικά γραφεία και 4 Σμήνη Μάχης. Διοικητικά και επιχειρησιακά υπάγεται στην 110ΠΜ. Μεταστάθμευση αυτής ή τμημάτων της και ένταξης αυτών σε άλλες Πτέρυγες ή Σμηναρχίες Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) είναι δυνατόν να διαταχθεί από τον Αρχηγό Αεροπορίας για την ανάληψη ετοιμότητας και επιχειρήσεων ανάλογα με την επικρατούσα κατάσταση.
Αποστολή της 347ΜΒ είναι η διεξαγωγή επιθετικών αεροπορικών επιχειρήσεων σύμφωνα με τα γενικά και ειδικά σχέδια, με σκοπό τη συμβολή της

Αφιέρωμα στην 341ΜΠΚ

341 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Συγκροτήθηκε τον Ιούλιο του 1954 στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και, ως 341 Μοίρα Αναχαιτίσεως Ημέρας εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-86E.
Κατά το χρονικό διάστημα 21 με 26 Ιουνίου του 1955 κλιμάκιο της Μοίρας αποτελούμενο από 25 μαχητικά αεροσκάφη, πιλότους και τεχνικό προσωπικό, μεταστάθμευσε στην 111 ΠΜ στην Νέα Αγχίαλο του Βόλου. Στις 3 Νοεμβρίου 1956 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα.
Ένα εξαιρετικό κεφάλαιο της πολυετούς ιστορίας της 341 Μοίρας είναι αυτό από τον Αύγουστο του 1957 ως τον Σεπτέμβριο του 1964. Στην περίοδο αυτή, το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό της Μοίρας δημιούργησε το δεύτερο ακροβατικό σμήνος της ΠΑ με τα αεροσκάφη F-86E και το ονόμασε σε Acroteam (απο τα αρχικά των λέξεων Acrobatic Team). Στις αρχές του 1962 μετονομάστηκε σε "Ελληνική Φλόγα" (Hellenic Flame) και με το όνομα αυτό πετούσε ως την διάλυσή του, το φθινόπωρο του 1964.
Τον Μάιο

Αφιέρωμα στην 330 ΜΠΚ

330 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Στις 1-4-88, το ΓΕΑ έχοντας υπόψιν του την απόφαση του ΑΑΣ «Περί συγκρότησης Μοιρών Μ-2000 και F-16 C/D» έδωσε εντολή στο ΑΤΑ να δημιουργηθεί η 330Μ, με χαρακτηριστικό κλήσης «ΚΕΡΑΥΝΟΣ».
Στις 9-1-89 ξεκίνησε η  λειτουργία της  νεοσύστατης Μοίρας στην 111ΠΜ, με έμβλημα το γεράκι και τον κεραυνό. Ταυτόχρονα ξεκίνησε και η παραλαβή  των νέων μαχητικών F-16 C/D BLK 30 της Π.Α., η οποία και ολοκληρώθηκε ένα χρόνο μετά, τον Ιανουάριο του 1990.
Ο αρχικός πυρήνας της Μοίρας απαρτίστηκε από Ιπτάμενο και Τεχνικό

Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Αφιέρωμα στην 110 ΠΜ

110 Πτέρυγα Μάχης
Καντε click για πληροφορίες σχετικά με το έμβλημα της Μονάδας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ' αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή Αεροπορικών Επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Μονάδα είναι οργανωμένη σύμφωνα με την τυπική οργάνωση Πτέρυγας Μάχης.
Στη δύναμη της 110 ΠΜ ανήκουν οι ακόλουθες Πολεμικές Μοίρες*:

Αφιέρωμα στην 346 ΜΒΑ

346 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η 346 Μοίρα είναι η δεύτερη που παρέλαβε τα μαχητικά αεροσκάφη του τύπου F-16 C/D Block 30. Επανασυγκροτήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1990 στην 111 Πτέρυγα Μάχης και τον πυρήνα της αποτέλεσαν πιλότοι και τεχνικοί της 330 Μοίρας. Για έναν περίπου χρόνο, επιχειρούσε σαν εκπαιδευτική Μοίρα για τους χειριστές που θα επάνδρωναν τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16 C/D Block 30.
Η Μοίρα, αν και ακόμα εκπαιδευτική, συμμετέχει τον Οκτώβριο του 1990 στην διακλαδική άσκηση "ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ" με 12 αεροσκάφη F-16 C/D εκτελώντας αποστολές βομβαρδισμού με πραγματικά πυρά.
Η Μοίρα μετά από την επιτυχή αξιολόγησή της από το ΑΤΑ ανέλαβε επιχειρησιακά καθήκοντα σε ρόλο βομβαρδισμού και αναχαίτισης
Το καλοκαίρι του 1997 η Μοίρα μετεγκαταστάθηκε στην 110 ΠΜ στην Λάρισα

haf.gr

Αφιέρωμα στην 348 ΜΤΚ

348 Μοίρα Τακτικής Αναγνωρίσεως

Αποστολή

Η 348 ΜΤΑ καλείται να καλύψει τον τομέα των πληροφοριών στο σύγχρονο θέατρο επιχειρήσεων. Η δυνατότητα φωτοαναγνώρισης αποτελεί το κύριο μέσο βοήθειας στη σχεδίαση των επιχειρήσεων.
Η Μοίρα έχει ως αποστολή την διεξαγωγή Τακτικών Αναγνωρίσεων και Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ), επ’ ωφελεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, που αποσκοπεί στη συλλογή πληροφοριών, σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια. Ειδικότερα, επιχειρεί ημέρα και νύχτα με κάθε καιρό.
Επιπλέον, εκτελεί αποστολές επ’ ωφελεία υπηρεσιών και κοινωνικών φορέων όπως φωτογράφηση πυρκαγιών, οικισμών, νησιών για εξεύρεση νερού, οριοθέτηση εκτάσεων και πολλά

Αφιέρωμα στην 337 ΜΠΚ

337 Μοίρα

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Με τη λήξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, μία δύσκολη εποχή για την Ελλάδα που μετράει ακόμα τις πληγές του πολέμου, αρχίζει η Ιστορία της 337 Μοίρας ακολουθώντας την 335 και 336. Η συγκρότησή της γίνεται αρχικά το 1945 στην απελευθερωμένη Ελλάδα με ολοκλήρωση το 1947, όταν πλέον εντάσσεται στην τότε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία (ΕΒΑ), εδρεύοντας στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας. Η επίσημη διαταγή συγκρότησης και ανάληψης επιχειρησιακού έργου έχει τη χρονολογία 30 Μαρτίου 1948, με αεροσκάφη SPITFIRE, τα οποία το 1949 αντικαθίστανται με τα
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget
Related Posts with Thumbnails

Συνολικές προβολές σελίδας

Πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα