Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2010

Υπεγράφη ο εκσυγχρονισμός των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64+ Apache

Yπογράφηκε από  τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο ο φάκελος με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 12 επιθετικών ελικοπτέρων ΑΗ-64+ Αpache, στην έκδοση «D» όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές του ΓΕΣ στο defencenet.gr. Έτσι επιβεβαιώνεται πλήρως το σχετικό δημοσίευμα μας της 2ας Ιουλίου. Η αξία του προγράμματος θα κυμανθεί περί τα 400 εκατ. ευρώ και θα έχει ως option τα υπόλοιπα επτά ελικόπτερα για τα οποία θα πρέπει μέσα σε ορίζοντα τριετίας, το αργότερο, να ληφθεί και για αυτά απόφαση εκευγχρονισμού. Αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων η αποστολή LoR στις ΗΠΑ προκειμένου να διασαφηνιστεί το τελικό κόστος και η τελική διαμόρφωση. Ορισμένα από αυτά τα ελικόπτερα, τουλάχιστον τα τέσσερα, θα φέρουν και το ραντάρ “Longbow”. Το πρόγραμμα θα περάσει φυσικά προς έγκριση και από τη νέα Επιτροπή Εξοπλιστικών προγραμμάτων της Βουλής.
Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για πολλούς και διάφορους λόγους: Κατ’αρχήν επιχειρησιακούς: Δημιουργείται μία συμπαγής δύναμη 24 επιθετικών ελικοπτέρων έκδοσης “D” με οκτώ από αυτά να φέρουν ραντάρ “Longbow” (με συνακόλουθη δυνατότητα εγκλωβισμού πολλαπλών στόχων – μέχρι 16 – και συντονισμού της επίθεσης των «απλών» “D”.
Η αρχική σκέψη για εκσυγχρονισμό και των 19 ελικοπτέρων όπως ήδη έχουμε γράψει για την ώρα δεν θα «τρέξει» λόγω οικονομικής δυσπαραγίας, αλλά έτσι ή αλλιώς είναι πολύ σημαντικό που μένει «παράθυρο» και για τα υπόλοιπα επτά μελλοντικά. Το ΓΕΣ, δια του Αρχηγού του Φράγκου Φραγκούλη που έχει αντιληφθεί την στρατηγική σημασία του συστήματος, επέμεινε και κατάφερε να πείσει για την άμεση ανάγκη υλοποίησης του προγράμματος.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν και πολιτικές προεκτάσεις στο όλο ζήτημα: Η απόφαση υλοποίησης ενός σημαντικού ως προς το οικονομικό ύψος και την επιχειρησιακή αξία, προγράμματος, δείχνει ότι «κάτι κινείται» στην «έρημο» των αμυντικών επενδύσεων και ότι η ασφάλεια της χώρας δεν είναι τριτεύον ζήτημα. Ειδικά αυτή την στιγμή που η απειλή κάνει έντονη την εμφάνισή της, η απόφαση σε ένα τέτοιο πρόγραμμα δέον όπως εκληφθεί και ως "αποστολή" μηνύματος αποφασιστικότητας να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την ασφάλειά μας.
Τα AH-64+ αν και αντιπροσώπευαν ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε την εποχή που αγοράστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990, θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν σοβαρό ζήτημα υποστήριξης, διότι η Ελλάδα και το Ισραήλ είναι οι μόνες χώρες που διατηρούν αυτή την έκδοση, με το Ισραήλ να έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα σταδιακής αναβάθμισής τους ξεκινώντας με 9 και αργότερα με 3 ακόμη ελικόπτερα από τα 37 συνολικά AH-64A που διαθέτει.
Οι υπόλοιπες χώρες που είχαν αγοράσει ελικόπτερα AH-64A έχουν ήδη ξεκινήσει αντίστοιχα προγράμματα αναβάθμισης. Τα ελικόπτερα AH-64A διαθέτουν ηλεκτροπτικά συστήματα σαφώς υποδεεστέρων δυνατοτήτων από αυτά που προσφέρει η νεώτερη έκδοση, ενώ αναμφίβολα το τεχνολογικό χάσμα μεταξύ AH-64DHA και AH-64Α δεν αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για τη συνύπαρξη και συνεργασία των δύο ελικοπτέρων στο πεδίο της μάχης.
Ο αμερικανικός στρατός έχει ήδη ξεκινήσει (από τον Ιούλιο του 2006) την αναβάθμιση του συνόλου των ελικοπτέρων των εκδόσεων AH-64D Block I και II (ουσιαστικά πρόκειται για αναβαθμισμένα ελικόπτερα AH-64A), στο επίπεδο AH-64D Block III. Είχε προηγηθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των AH-64A στο επίπεδο AH-64D,  το οποίο ξεκίνησε το 1996 και ολοκληρώθηκε το 2006. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιελάμβανε τον εκσυγχρονισμό 284 ελικοπτέρων AH-64A στο επίπεδο AH-64D Block I και 217 ελικοπτέρων AH-64A στο επίπεδο AH-64D Block II. 
Η επισήμανση αυτή ουσιαστικά προσέδωσε μια νέα διάσταση στην κωδικοποίηση των ελικοπτέρων Apache με τα ελληνικά AH-64DHA να ανήκουν στο επίπεδο Block II. Ακολούθησε το 2007 η αναβάθμιση ακόμα 96 ελικοπτέρων στο επίπεδο AH-64D Extended Block II.  Έτσι αυτή την περίοδο ο αμερικανικός στρατός διαθέτει 618 ανακατασκευασμένα ελικόπτερα AH-64D Apache των εκδόσεων Block I, II και Extended Block II καθώς και 52 καινούργια ελικόπτερα AH-64D Block II τα οποία αποτελούν μέρος του προγράμματος αναπλήρωσης απωλειών από τις πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν.
Συνολικά σε 11 χώρες υπηρετούν ακόμα 250 ελικόπτερα νέας κατασκευής ή αναβαθμισμένα, ενώ βρίσκονται υπό κατασκευή στην Αμερική και στην Ιαπωνία 104 ακόμα ελικόπτερα. Οι συνολικές απαιτήσεις του αμερικανικού στρατού για το μέλλον φτάνουν τα 634 ελικόπτερα της έκδοσης AH-64D Block III με στόχο την παραμονή του συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρου σε υπηρεσία μέχρι το 2040.
Σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, η τελευταία έκδοση του Apache διαθέτει σειρά βελτιώσεων οι οποίες περιλαμβάνουν νέα άτρακτο, αναβαθμισμένο κινητήρα T700-GE-701D ο οποίος αποδίδει 2000 ίππους, νέο σύστημα μετάδοσης, αναβάθμιση ανοικτής αρχιτεκτονικής συστημάτων, νέα πτερύγια κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, βελτίωση του ραντάρ ελέγχου πυρός, ευέλικτες ψηφιακές επικοινωνίες, βελτιώσεις στο RFI, δικτυωμένη αρχιτεκτονική C4ISR, διασυνδετικότητα με UAV, νοητικό σύστημα υποβοήθησης λήψης αποφάσεων και  εξοπλισμό επιβιωσιμότητας του ελικοπτέρου.
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων για τον αμερικανικό στρατό προχωρά κανονικά και εκτιμάται ότι το πρώτο AH-64D Block III του προγράμματος αναβάθμισης των υπαρχόντων ελικοπτέρων AH-64D Apache των εκδόσεων Block I, II και Extended Block II θα παραδοθεί το 2011. Η ολοκλήρωση του προγράμματος τοποθετείται το 2020, με τον τελικό αριθμό να φτάνει τις 634 μονάδες, λόγω του υπολογισμού των μελλοντικών απωλειών καθώς και της φθοράς που θα έχουν υποστεί τα ελικόπτερα στα πεδία των μαχών.  Επιπρόσθετα η γραμμή παραγωγής του AH-64D Block II πρόκειται να κλείσει το 2013, ώστε η εταιρεία να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην παραγωγή της έκδοσης AH-64D Block III.
AH-64D Block III Apache


Γενικά Χαρακτηριστικά
Πλήρωμα 2 πιλότους, 1 χειριστής και 1 πυροβολητής
Συνολικό μήκος 17,73 μέτρων
Διάμετρος Στροφείου 14,63 μέτρων
Ύψος 3,87 μέτρων
Βάρος κενό 5.165 κιλά
Βάρος  8.000 κιλά
Μέγιστο Βάρος απογείωσης 10.433 κιλά
Κινητήριο σκεύος 2 στροβιλοκινητήρες General Electric T700-GE-701D 2.000 ίπποι (1.490 kW)
Μήκος ατράκτου 15.06 m
Συγκρότημα ρότορα 4 έλικες για το κύριο στροφείο και 4 έλικες για τον ουραίο ρότορα

Επιδόσεις Μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 365 χλμ/ώρα
Μέγιστη ταχύτητα 293 χλμ/ώρα
Ταχύτητα πλεύσης 265 χλμ/ώρα
Εμβέλεια 476 χλμ με το ραντάρ Longbow επί του κυρίου στροφείου
Επιχειρησιακή εμβέλεια 480 χλμ
Εμβέλεια μετάβασης με εξωτερικές δεξαμενές 1.900 χλμ
Επιχειρησιακή οροφή 6.400 μέτρα με ελάχιστο φορτίο
Ρυθμός ανόδου 12,7 μέτρα/δευτερόλεπτο

Οπλισμός Πυροβόλο 1 πυροβόλο M230 Chain Gun των 30χλστ  με 1.200  βλήματα
Ρουκέτες Hydra 70 FFAR rockets, πύραυλοι AGM-114 Hellfire, AIM-9 Sidewinder, και AIM-92 Stinger


defencenet.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget
Related Posts with Thumbnails

Συνολικές προβολές σελίδας

Πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα