Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης. (23 Μαΐου 2006), 6 χρόνια από την τραγική απώλεια


Στις 23 Μαΐου 2006, στο πλαίσιο επιχειρησιακών ετοιμοτήτων αεροσκαφών επιφυλακής, προγραμματίστηκε από την 115 Πτέρυγα Μάχης /343Μοίρα, ζεύγος αεροσκαφών F-16C block 52+ με χαρακτηριστικά κλήσης “STAR 550″, με Νο1 τον Σμηναγό (Ι) Κωνσταντίνο Ηλιάκη και τον Υποσμηναγό (Ι) Πρόδρομο Κολτσίκογλου ως Νο2 του σχηματισμού σε ετοιμότητα 60 λεπτών.
Τα αεροσκάφη του σχηματισμού, που από τις 09.35 είχαν μεταπέσει σε ετοιμότητα των 5 λεπτών, απογειώθηκαν με διαδικασία scramble από το Α/Δ της 115 ΠΜ στη Σούδα στις 12.06, κατόπιν εντολής του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) και κατευθύνθηκαν προς την περιοχή της Καρπάθου για αναγνώριση τουρκικού σχηματισμού αεροσκαφών.

Η απογείωση έγινε όταν τα τουρκικά αεροσκάφη βρίσκονταν σε απόσταση 40 ν.μ. βόρεια – βορειοανατολικά της Ρόδου εντός του FIR Αθηνών. Στις 12.37 τα δύο ελληνικά F-16C Block 52+ απέκτησαν οπτική επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό που αποτελούνταν από αεροσκάφος τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II της 113 Μοίρας Isik (“Φως”) που εδρεύει στην 1η Βάση Αεριωθουμένων (1st AJU) στο Εσκισεχίρ και δύο οπλισμένα μαχητικά F-16C της 192 Μοίρας με κωδικό κλήσης Kaplan (“Τίγρης”) της 9ης Βάσης Αεριωθουμένων (9th AJU) που εδρεύει στην αεροπορική βάση Μπαλικεσίρ.
Ο σχηματισμός είχε απογειωθεί από το προκεχωρημένη βάση του Νταλαμάν πλησίον της Αλικαρνασσού με τα τα ραντάρ της Κρήτης να έχουν εντοπίσει την μεταστάθμευση των τουρκικών μαχητικών από την προηγούμενη ημέρα. Ο τουρκικός σχηματισμός εκτελούσε αποστολή επιθετικής αναγνώρισης της Ανατολικής Κρήτης, περιοχής στην οποία είναι ανεπτυγμένα τα αντιαεροπορικά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς S-300 PMU1 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σε απόσταση 8 ν.μ. ανατολικά της Καρπάθου, εντός του Εθνικού Εναέριου Χώρου και σε ύψος 27.000 ποδών, το ελληνικό Νο1 με χειριστή τον Σμηναγό (Ι) Κων/νο Ηλιάκη (F-16C Block52+ με serial number 514) δέχεται εντολή από το 3ο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) να προχωρήσει στη διαδικασία αναγνώρισης του προπορευόμενου RF-4E.
To τουρκικό Νο1 με χειριστή τον υποσμηναγό Halil Ibrahim Ozdemir (F-16C Block 50 με s/n 93-0684) πραγματοποιεί επικίνδυνο, βίαιο ελιγμό (barrel roll) σε απόσταση εντός των 1000 ποδών από το ελληνικό αεροσκάφος για αποτροπή της προσέγγισής του τελευταίου στο τουρκικό RF-4E με αποτέλεσμα την πρόσκρουση και εν συνεχεία έκρηξη, από την οποία επήλθε ο θάνατος του Έλληνα Ιπταμένου ενώ ο Τούρκος χειριστής εγκατέλειψε επιτυχώς. Το ελληνικό Νο2 λαμβάνει διαταγή να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή.

Στις 12.47 το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και δίνει εντολή να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS-322C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο. Στις 13.04 αεροσκάφος C-130H της 356ΜΤΜ / 112ΠΜ εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από το Α/Δ Ελευσίνας. Παράλληλα οι Ένοπλες Δυνάμεις μεταπίπτουν σε πολεμική ετοιμότητα καθώς εκδίδεται στρατιωτικό σήμα κατ΄εντολή Α/ΓΕΕΘΑ για εφαρμογή των μέτρων «ΗΡΑΚΛΗΣ».

Στις 13.45 καταφθάνει στη περιοχή το ελληνικό Ε/Π από τη Ρόδο και ο Τούρκος χειριστής επιβιβάζεται στο παραπλέον φορτηγό πλοίο GAS CENTURY σημαίας Παναμά με αριθμό νηολογίου S/N IMO 9249685 για να μην περισυλλεγεί από Έλληνες διασώστες.
Στις 14.29 ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ Π. Χηνοφώτης εκδίδει από το ΕΘΚΕΠΙΧ την ακόλουθη διαταγή: “Εντολή Α/ΓΕΕΘΑ για παράδοση τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα έρευνας-διάσωσης με τρόπο όμως ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς τη τουρκική πλευρά.Η παράδοση να καταγραφεί από κάμερα“.
strategyreports.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails

Συνολικές προβολές σελίδας