Πάντως η ελληνικό Πολεμική Αεροπορία στο Δεκαπενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα (ΔΕΣΕΣ) 2005-2020, έχει περιλάβει την απόκτηση 150 UCAV!
Στις 23/2/2010 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη ΓΔΑΕΕ/ΔΑΕΤΕ μεταξύ εκπροσώπων της ΕΑΒ (Ζ. Μαριόλη – Ρήγα, Διευθύντρια Διεύθυνσης Έρευνας Σχεδίασης & Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων και Δ. Σταθακόπουλου Program Manager) και στελέχη της ΓΔΑΕΕ/ΔΑΕΤΕ (Φραγκίσκο Αμπάζογλου - Δντή ΔΑΕΤΕ, Σμχο (Μ) Χριστόφορο Σμυρλή - ΤΜΡΧΗ ΔΑΕΤΕ/ΤΑTE, ΜΥ(ΠΕ Μηχ/κών) Στέφανο Βελέντζα – χειριστή προγράμματος) με επικεφαλή τον αρμόδιο Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή, Αναστάσιο Τενεκούδη, όπου συζητήθηκαν όλη η ατζέντα που αφορά την πορεία εργασιών του προγράμματος του UCAV NEURON.
Tο πρόγραμμα σε πολιτικό επίπεδο υποστηρίζεται κυρωίς από την Γαλλία και καθώς τα επόμενα χρόνια η Γαλλία αναμένεται να εξελιχθεί σε κορυφαίο αμυντικό εταίρο της Ελλάδας, χωρίς όμως μερίδιο, κατά τα φαινόμενα στή νέα "πίττα" του αεροπορικού ΕΜΠΑΕ, το πρόγραμμα NEURON φαίνεται το μοναδικό που θα μπορούσε να ξαναβάλει την Γαλλία στην Πολεμική Αεροπορία.
Η ΕΑΒ συμμετέχει από το 2005 στο πρόγραμμα nEUROn, για την ανάπτυξη και κατασκευή του UCAV σε επίπεδο πρωτότυπου, αναλαμβάνοντας να σχεδιάσει και να κατασκευάσει:
• Το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων, το οποίο αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του αεροσκάφους.
• Το οπίσθιο τμήμα της ατράκτου.
• Τον πίνακα ελέγχου ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους προ της πτήσης.
Στην ανάπτυξη του nEUROn συμμετέχουν 6 κράτη -Γαλλία, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία, Ελβετία, Ελλάδα- τα οποία χρηματοδοτούν το πρόγραμμα. Σε βιομηχανικό επίπεδο την ευθύνη συντονισμού και διαχείρισης του προγράμματος ανέλαβε η γαλλική Dassault, ενώ συμμετέχουν η σουηδική SAAB, η ιταλική Alenia, ο ισπανικός κλάδος EADS-CASA της πολυεθνικής εταιρείας, η ελβετική RUAG και η ΕΑΒ.
Το NEURON θα μπορεί να μεταφέρει αρχικά μέχρι δύο GLB βόμβες, πετώντας με υψηλή υποηχητική ταχύτητα λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος με μικρό όγκο και απόλυτα stealth χαρακτηριστικά, αλλά και βαμμένο με ειδική βαφή απορρόφησης της ακτινοβολίας των radar.
Εκτός από τα μοναδικά επχειρησιακά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές, όπως καταστολή αεράμυνας (SEAD) χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας του χειριστή, ενώ το κόστος του είναι κλάσμα του κόστους των σύγχρονων μαχητικών.
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου