Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

Τα Αεροσκάφη Δεύτερης Γενιάς της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας

Click the image to open in full size. Τον Ιούλιο του 1974, η 354 Μοίρα των Noratlas έγραψε λαμπρή ιστορία με την επιχείρηση αερομεταφοράς των Ελλήνων καταδρομέων από την Κρήτη στη μαρτυρική μεγαλόνησο Κύπρο. Παρά την παλαιότητα των αεροσκαφών και τις αντίξοες συνθήκες πτήσης, 12 από τα 15 αεροσκάφη που συμμετείχαν στην αποστολή “ΝΙΚΗ" προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας.
Η κατάρριψη ενός Noratlas στοίχησε τη ζωή του τετραμελούς πληρώματος και 27 αλεξιπτωτιστών.

Click the image to open in full size. Το 1975 αποτέλεσε καμπή στον εκσυγχρονισμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Το καλοκαίρι του 1975 παρελήφθησαν τα πρώτα βομβαρδιστικά παντός καιρού Α-7Η Corsair και διατέθηκαν στην 340, 345 και 347 Μοίρα Βομβαρδισμού της 115 ΠΜ.

Click the image to open in full size. Στις 4 Αυγούστου 1975 τα δύο πρώτα Mirage F-1 CG προσγειώθηκαν στη 114 ΠΜ. Εξοπλισμένα με σύγχρονα οπλικά και
αεροναυτιλιακά συστήματα, τα F-1 εντάχθηκαν αρχικά στην 342 και δύο χρόνια αργότερα στην 334 Μοίρα Παντός Καιρού.

Click the image to open in full size. Το Σεπτέμβριο παρελήφθησαν τα μεταφορικά C-130 και διατέθηκαν στην 356 ΜΤΜ, αλλάζοντας ριζικά το χαρακτήρα της τακτικής αερομεταφοράς.
Το Δεκέμβριο εντάχθηκαν στην 355 ΜΤΜ τα αμφίβια πυροσβεστικά Canadair CL-215, τα οποία, έκτοτε, ανελλιπώς συμβάλλουν στην από αέρος πυρόσβεση σε όλη την Ελλάδα.

Το 1976 συστάθηκε το Σχολείο ‘Οπλων Τακτικής στην 117 ΠΜ. Ως Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής, από το 1983, δοκιμάζει νέα οπλικά συστήματα και τακτικές, συντελώντας τα μέγιστα στην αύξηση της μαχητικής ικανότητας της ΠΑ.

Το 1979 η Πολεμική Αεροπορία συμπεριέλαβε στο στόλο της τα πρώτα RF-4Ε, τα οποία διατέθηκαν στην 348 ΜΤΑ.
 patriotaki.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails

Συνολικές προβολές σελίδας