Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Σε πλήρη εξέλιξη η σχεδίαση της κορβέτας Als® Class 100

Εξειδικευμένες μελέτες διενεργήθηκαν για την κορβέτα ελληνικής σχεδίασης Als® Class 100. (Als NSD Greece)
Δελτίο τύπου για την περάτωση εξειδικευμένων μελετών ανάπτυξης σχεδίασης της κορβέτας Als®  Class 100 εκδόθηκε από την ελληνική ομάδα σχεδίασης σχεδίασης Als NSD (Naval Ship Design) Greece, με την ευκαιρία της παρουσίασης του προγράμματος στον Σύλλογο Διπλωματούχων Ναυπηγών Ελλάδας στις 16 Φεβρουαρίου 2011. Συγκεκριμένα αναφέρεται η διενέργεια των ακόλουθων εξειδικευμένων μελετών:

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΑΣΤΡΑΣ
  • Εξομάλυνση των γραμμών,
  • Δημιουργία 3D γεωμετρικού υποδείγματος στο πρόγραμμα υπολογιστών ΝΑΡΑ,
  • Ανάπτυξη πλήρους Ναυπηγικού Σχεδίου γραμμών (body plan),
  • Έλεγχος υδροστατικών χαρακτηριστικών της γάστρας,
  • Υπολογισμός κατακλύσιμων μηκών κλπ.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΒΑΡΟΥΣ
  • Ανάπτυξη σχεδίου μέσης τομής,
  • Υπολογισμός του βάρους και του κέντρου βάρους: της μεταλλικής κατασκευής του σκάφους με βάση τα στοιχεία της μέσης τομής και σύμφωνα με τους κανονισμούς του νηογνώμονα (GL) – της προωστήριας και ηλεκτρικής εγκατάστασης – του εξοπλισμού του σκάφους (ενδιαίτηση, οπλικά & συστήματα συστήματα, βοηθητικά συστήματα, εξοπλισμός καταστρώματος κλπ),
  • Υπολογισμός της ποσότητας των αναλωσίμων με βάση την αυτονομία του σκάφους, τη χωρητικότητα των δεξαμενών, τον αριθμό του πληρώματος και των επιβατών, καθώς και το μεταφερόμενο οπλικό φορτίο (πυρομαχικά κλπ),
  • Προσαύξηση των ανωτέρω κατηγοριών με βάση τα περιθώρια αύξησης (design, service life and future grout margins) τόσο στα βάρη όσο και στην ανύψωση του κέντρου βάρους της κάθε κατηγορίας.
  • Υπολογισμός του εκτοπίσματος και της κατανομής του στις διάφορες καταστάσεις φόρτου που απαιτούν οι κανονισμοί ευστάθειας.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑΣ ΣΕ ΑΘΙΚΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ & ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΒΛΑΒΗ
  • Μοντελοποίηση εσωτερικής υδατοστεγούς διαμερισματοποίησης του σκάφους,
  • Υπολογισμός της χωρητικότητας των δεξαμενών,
  • Μοντελοποίηση των διαφόρων καταστάσεων φόρτωσης,
  • Έλεγχος των κριτηρίων ευστάθειας σε άθικτη κατάσταση για τις διάφορες καταστάσεις φόρτωσης με βάση τα κριτήρια του προτύπου DDS-079 «Ευστάθεια και Πλευστότητα Πλοίων Επιφανείας του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών»,
  • Ορισμός της θέσης των σημείων προοδευτικής κατάκλυσης (down flooding points),
  • Έλεγχος των κριτηρίων ευστάθειας σε κατάσταση μετά από βλάβη για τις διάφορες καταστάσεις φόρτωσης που μοντελοποιήθηκαν, με βάση τα κριτήρια DDS-079.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
  • Υπολογισμός της καμπύλης αντίστασης ρυμούλκησης του σκάφους για σειρά ταχυτήτων γύρων από την ονομαστική περιοχή λειτουργίας,
  • Εκτίμηση της ισχύος ρυμούλκησης του σκάφους,
  • Υπολογισμός της συνεργασίας έλικας-σκάφους με βάση τα στοιχεία των ελίκων,
  • Εκτίμηση του συνολικού βαθμού απόδοσης με βάση τα στοιχεία του αξονικού συστήματος,
  • Εκτίμηση της μέγιστης ταχύτητας του σκάφους με βάση το περιθώριο ισχύος.

ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν την εκτίμηση του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία», κατά την οποία: «Πολύ πέραν του σταδίου της μελέτης αντίληψης (concept study) βρίσκεται η πρωτοβουλία της ελληνικής ομάδας σχεδίασης Als NSD (Naval Ship Design) Greece για έρευνα, ανάπτυξη και σχεδιασμό της κορβέτας Als®  Class 100.» (βλ. «ΕΑ&Τ» τ. 11, Δεκέμβριος 2010, σελ. 20-23).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails

Συνολικές προβολές σελίδας